Med fasa kan man idag läsa om skolans dagliga uppvisande av en svenskfientlig attityd. Barnen indoktrineras från tidig ålder. Vanföreställningar slår rot i deras sinnen och förstör deras möjligheter att i framtiden vakna upp och inse sanningen. Detta är givetvis vad skolan vill åstadkomma. En ny generation fega as som böjer sig för piskan och lyder, medan regering och stat piskar deras ryggar, lever på deras pengar och våldtar deras land och dess kulturarv. Då anses det att skolan lyckats.
En femåring vars mor jag känner, sade till mig - "Fröken säger att svenskar inte finns."
Studera uttalandet ovan. Vad menar hon? Man kan ana sig till att det hon menar att lära barnen är att det SVENSKA inte finns. Det vill säga utrota alla eventuella känslor av samhörighet med sin egen folkstam.
Varför gör man då såhär? Förbjuder nationalsången från att sjungas, svenska barn från att klä sig i valfria kläder, ha valfri frisyr? Vad är det som är så viktigt att skydda?
Jo, det man skyddar är sin kontroll över folket. Staten är och har alltid varit väldigt mån om att bibehålla sin kontroll och därigenom riksdagsmännens vackra vefattningar och höga löner. Därför formar man skolans regler, så att de kommer att utrota allt kritiskt tankesätt, all form av samhörighetskänsla. Då är gruppen svag. Dessutom minskar man då kritiken i framtiden mot de egna misslyckandena, i form av massinvandring och dess medföljande samhälleliga kollaps.
Man vill också skydda sin idé om "demokrati". Barnen får lära sig att misstro alla som inte representerar denna västerländska "demokrati". Hela begreppet får en annan mening. Plötsligt är "demokrati" samma ord som "gott" och andra samhällssystem, kan liknas vid "ondskan". Har vi då en demokrati? Inte alls. Se på hur man behandlade skolbarnen, eller för den sakens skull oss arbetande vuxna inför valet. Förbjudna att hålla tal, dela ut flygblad eller ens tala med sin målgrupp kämpade partier utanför riksdagen i motvind från början. Och nu fryses exempelvis SD ut sedan de vunnit mandat i fullmäktige på laglig väg. Detta är INTE innebörden av ordet demokrati.
Man skyddar också sin idé om "humanism". Den att alla människor är lika mycket värda i samhället. Naturlig logik säger att detta omöjligt kan vara sant. En människa är bara värd något för samhället om hon kan tillföra det något. Om hon kan arbeta för samhällets väl. Vissa människor saknar denna förmåga, och blir en börda. Men staten vill ironiskt nog att just detta skall ses som något fint, att man gemensamt hjälper alla att vara med på lika villkor, trots att det innebär att de människor som kunnat nå långt och bli intellektuella krafter att räkna med i unga år hämmas. De får inte utvecklas, utan måste knäa för invandrarnas barn, de handikappade barnen, de rent ut sagt dumma barnen. De får aldrig visa sin potential. De tröttnar och vi går sedan miste om en viktig framtida byggsten i samhället.
Vad skall man då ha istället för detta upprätthållande av vår humanistiska lögn? Jo, skolan skulle kunna delas in i grupper, allt efter barnens förmåga och intelligens. Vidare bör man helt ta bort skolundervisningen för de barn som inte kan tillgodogöra sig särskilt mycket alls av den, och istället yrkesutbilda dessa barn vid så tidig ålder som tolv år. De grupper som bildas i indelningen, kan sedan ha en skild undervisning efter sin egen förmåga och med inriktning på olika mål. De intellektuella förbereds för vidare studier, de övriga lärs grundläggande färdigheter i kärnämnena, till vilka man också bör addera "historia och kulturellt arv". Då har man här tre grupper, alla lämpade för olika uppgifter. Alla anpassade för olika funktioner i samhället.
Vidare bör skolan präglas av strikta ordningsregler och lärare bör ha rätt att bruka ett visst tillrättavisande våld mot elever som missköter sin undervisning. Man bör också förbjuda osvensk propaganda i svenska skolor och avveckla alla friskolor. Skolan bör vara statligt ägd men som allt annat i samhället ha en korporativ ledning bestående av, i lågstadiets fall lika dela föräldrar och lärare, i högre skolväsens fall, lika delar elever som lärare. Staten bör ha en representant i dessa ledningar med vetorätt, men i övrigt är alltså makten i organisationen med detta förslag omfördelad till skolans brukare OCH dess administration, istället för enbart det sistnämnda.
Det finns mycket att göra, mycket att fundera över vad gäller det svenska skolväsendet. Klart är iaf. att förfallet är omfattande. Ökad invandring, bristande sysselsättning bland barnens föräldrar, ökad andel våldsbrott i skolan, en rotlöshet orsakad av att inte få känna sig som en del av ETT folk med en GEMENSAM kulturell bakgrund. Alla dessa faktorer, samt all indoktrinering ger otrygga, osäkra och kuvade barn som inte alls är vägen till framtiden.
Låt oss börja förändra. Protestera som föräldrar, som barn, som utomstående. Våga gå emot skolväsendet, kritisera, utmana. Var obekväm. Visa att vi inte tolererar förfallet längre.
Text: RE
Tuesday, November 21, 2006
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
2 comments:
Utmärkt, naturligtvis. Även om jag gärna ifrågasätter det fysiska tillrättavisandet.
Keep it up.
Mycket väl skrivet!
Post a Comment